Kas ir automātiskā Start-Stop sistēma un kā tā darbojas

on
Categories: Jaunumi

Start-Stop sistēmas ideja ir vienkārša: ja motors tiek īslaicīgi apturēts, piemēram, gaidot pie luksofora, samazinās degvielas patēriņš un izmeši. Tādā veidā automātiskā start-stop sistēma palīdz ietaupīt degvielu un aizsargāt klimatu. Izmantojot šo tehnoloģiju, CO2 emisijas var samazināt par 3 – 8%. Ieguvumi videi un uzlabotā efektivitāte ir izraisījusi automātiskās Start-Stop sistēmas ātru izplatību visās transportlīdzekļu klasēs. Ņemot vērā stingros ES noteikumus par mehānisko transportlīdzekļu piesārņojošo vielu emisiju, automobiļu ražotāji arī savā sortimentā arvien vairāk ievieš inteliģentas atslēgšanas un ieslēgšanas sistēmas.

Start-Stop sistēma nosaka, kad automašīna ir apstājusies, un, pamatojoties uz sensoriem, tā nosaka virkni citu faktoru par transportlīdzekļa darbības režīmu. Ja vadītājs ir apstājies pie luksofora un pārnesumkārbu iestata neitrālā stāvoklī, Start-Stop sistēma apstādina motoru. Ar dažiem jaunākiem modeļiem dzinējs pat izslēdzas, ja ātrums nokrītas zem noteiktas vērtības. Lai gan motors, proti, visu sistēmu primārais enerģijas avots, ir izslēgts, visiem elektrības patērētājiem un palīgiem joprojām tiek pievadīta enerģija. To nodrošina transportlīdzekļa akumulators. Tiklīdz sajūgs tiek iedarbināts, automātiskā Start-Stop sistēma iedarbina motoru. Transportlīdzekļiem ar automātisku vai divkāršā sajūga pārnesumkārbu automātiskā atslēgšanas un ieslēgšanas sistēma reaģē tikai uz bremzes iedarbināšanu. Ja transportlīdzeklis tiek bremzēts līdz stāvēšanai un vadītāja pēda paliek uz bremzes pedāļa, sistēma apstādina motoru. Kad bremzes ir atlaistas, automātiskā sistēma atkal iedarbina motoru.

Šī ir tikai viena no daudzajām mūsdienās ieviestajām sistēmām, kas padara mūsu planētu ilgtspējīgāku, samazinot kaitīgos izmešus, turklāt sniedz arī kādu pamanāmāku bonusu pašam automašīnas saimniekam – ļauj ietaupīt degvielu!